Aktuální zprávy

V kině Svět proběhlo první letošní setkání fanoušků se zástupci Pirátů

Napsal 31.10.2011 Jan Řápek
C h o m u t o v - Dnes proběhlo první setkání fanoušků s vedením týmu Piráti Chomutov po přestěhování do nové haly. Jako místo setkání bylo zvoleno kino Svět, nacházející se přímo naproti zimnímu stadionu. Za Piráty se setkání zúčastnili kapitán Milan Kraft a trenér Václav Sýkora. Z vedení klubu zodpovídal na otázky generální manažer Jaroslav Veverka a také marketingový a obchodní ředitel David Dinda, který se zároveň zhostil role jakéhosi moderátora večera. Přítomen byl i chomutovský maskot Picaroon.

Fanoušci měli na hosty mnoho otázek a některé byly hodně záludné. Našli se i tací, kteří přišli spíše pochválit. Zástupci klubu se dočkali pochvaly za nový stadión, za přivedení Václava Sýkory k týmu, za dobře odvedenou práci s mládeží a za celkový kus práce za poslední dva roky. Milan Kraft byl od fanoušků pochválen i za to, že se chová jako správný kapitán a na ledě jde hráčům příkladem.

Václav Sýkora

Trenér chomutovského „A“ týmu zodpovídal především na otázky týkající se nynějšího stavu hry Pirátů. Právě na toto téma byla mířena hned první očekávaná otázka večera: Jak je spokojen se stávající hrou a výkonem mužstva? „Abych řekl pravdu, tak nejsme úplně spokojení s naší hrou, není to ono. Především na domácích zápasech jsme totiž pod velkým tlakem a právě v těch bychom se chtěli především zlepšit,“ odpověděl Sýkora na otázku.

I následující otázka se týkala výkonnosti týmu a to neproměňování šancí, přesilových her nebo nájezdů. „Máme tu téměř celé nové mužstvo, které se sehrává. Někteří hráči si teprve zvykají na 1. ligu, protože to tempo je tu dost velké a těch tréninků zase není tolik, kolik by bylo třeba. I v těchto krátkých trénincích, ale stále trénujeme různé herní situace. Oproti tomu v létě jsme se zaměřili na kondici a doufáme, že to se nám v průběhu sezóny vyplatí. Co se týče například nájezdů, tak je pravda, že naši hráči mají pasivní bilanci. Jediní dva mají skóre vyrovnané: Marek Sikora a David Hruška, ale ten je moc jezdit nechce.“ Zhodnotil trenér situaci.

Mnoho fanoušků se zajímalo například o to, jaký je rozdíl mezi trénováním týmu v 1. Lize, extralize nebo ruské KHL. „Je úplně jedno jestli trénujete tým z 1. ligy nebo KHL. Pokaždé se řídím stejnými věcmi. V létě se trénuje na suchu, pak třítýdenní individuální příprava a pak od července se začne s tréninkem na ledě. Vždy se připravuji stejně. Rozbory na videu apod.. Jediným rozdílem je, že v Rusku jsou o něco vyspělejší hráči. Jak fyzicky tak psychicky,“ míní zkušený trenér.

Jaroslav Veverka

I na chomutovského generálního manažera se valilo mnoho otázek, z nichž se většina týkala chodu klubu nebo například systému v baráži o extraligu. „Tento problém se již řeší na ČSLH, jenže ti mají smlouvu s APK. Změnit se to dá na konferenci, poslední byla před dvěma lety. Projednávalo se mnoho návrhů změny baráže. Mohla to být široká baráž, přímý postup nebo rozšíření extraligy. Byli jsme dohodnuti i s několika kluby, že budou hlasovat v náš prospěch, ale ty nakonec hlasovaly jinak. Pravděpodobně na nátlak extraligových týmů. Víme moc dobře, že nynější systém postupu je hodně nespravedlivý. Tým z extraligy je sice psychicky dole tím, že celou sezónu prohrává, ale může se na baráž připravit mnohem lépe, protože už ví, že tam spadne. Jsou pak prostě v lepší fyzické pohodě a to je rozhodující,“ hodnotí nynější systém chomutovský manažer.

Další otázky padaly na téma kupování hráčů do mužstva. „Naším zájmem je, aby si hráče přivedl trenér podle toho, jak mu vyhovují do koncepce týmu,“ začal krátce Veverka a poté popsal postup získání hráče do klubu. „Nejprve musíme najít volného hráče nebo hráče o kterého mají zájem trenéři, pak kontaktujeme buď jeho nebo jeho agenta. Důležité je, aby sám hráč měl chuť hrát v našem týmu. Mnoho hráčů odmítlo zde hrát, protože tým hraje pouze 1. ligu,“ vysvětlil krátce postup. V závěru ještě došla řeč i na chybějící post sportovního manažera. „Ano, chybí nám sportovní manažer a my se snažíme nějakého najít. Nemůže to ale být jen tak někdo. Máme zájem o někoho, kdo tu bude více let a někoho se kterým budou spokojeni všichni majitelé.“

Milan Kraft

Na chomutovského kapitána se snášely otázky směřované k hráčům či jak různé situace vidí on z pozice hráče. Například jaký je stav ledu v nové hale. „Na novou halu si vůbec nemůžu stěžovat a ten led tam je perfektní. Ano, v létě to nebylo úplně ideální, ale tak to v létě bývá všude,“ vyvrátil Kraft pověry o nedostatečných kvalitách chomutovského ledu. Kraft pověděl fanouškům i o tom, jak byl zvolen kapitánem. „Byl jsem zvolen hráči v tajném hlasování. Každý napsal na papírek, koho by chtěl za kapitána a dva jeho asistenty. Vyšel jsem z toho já a jako asistenti David Hruška a Milan Procházka. Jsem rád, že jsem byl klukama zvolen. My jsme tady v Chomutově dobrá parta a říkal to i Milan Řehoř, který sem přišel z Jihlavy, že s tímhle se ještě nesetkal.“

Na Krafta se dostala řada i když se vyjadřoval k několika zajímavostem či podivnostem. Řeč se dostala i k situaci v kabině, kde je několik cizinců a jak se s nimi dorozumívají v kabině a na ledě. „U nás v týmu mluví všichni docela dobře anglicky, takže s domluvou není problém a na ledě si také rozumíme. Ty hokejové fráze zůstávají stejné již několik let, takže si myslím, že nám to klape. Když se dělá nějaký rozbor v kabině s trenéry, tak nám to nejprve řeknou česky a pak vezmou kluky stranou a tam jim to ještě jednou vysvětlí po jejich,“ objasňuje dorozumívání chomutovský kapitán.

Jednou z otázek byl i pohled hráče na rozhodčí. „V naší lize pouštějí rozhodčí hru více než by asi měli. Je to velký rozdíl oproti extralize, myslím, že tady to je ten slabší článek. Nám ale nezbývá nic jiného než se vyrovnat a přizpůsobit,“ hodnotí Kraft prvoligové rozhodčí.

David Dinda

Asi nejméně otázek bylo namířeno na obchodního a marketingového ředitele Davida Dindu. Byla k němu směrována například stížnost na dlouhé fronty u pokladen. „K dispozici jsou zatím čtyři kasy přímo na zimním stadiónu, dále tři předprodejní místa ve městě. Máme domluveny i další dvě kasy v hale, ale zatím je neplánujeme zprovoznit, neboť lidé málo využívají předprodejních míst v centru. Fronty samotné nejsou způsobeny tím, že by byla nízká pracovní morálka, ale spíš tím, že si lidé dlouze vybírají místa k sezení a chodí na poslední chvíli,“ vysvětlil Dinda problém.

Setkání se zúčastnil i fanoušky oblíbený maskot Picaroon. „Pro malé děti máme připraveny malé plyšáky Picaroona, ale pravděpodobně se jich nedočkáme již letos, jelikož se objednávají v Číně,“ navnadil fanoušky Dinda a dodal, že pro děti si fanoušci můžou ve fanshopu objednat i malé dresy s vlastním jménem.

casino